Η Λέσχη Φωτογραφίας και Κινηματογράφου Χανίων συναντά τον φωτογράφο και καθηγητή Φωτογραφίας Κωστή Αντωνιάδη το Σάββατο 1 Νοεμβρίου και ώρα 20:30 στην Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων.
Θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση μέρους της δουλειάς του και ομιλία / συζήτηση για την Ελληνική φωτογραφία των τελευταίων δεκαετιών.
Επίσης την Κυριακή 2 Νοεμβρίου και ώρα 20:30 στο Ναό Αγίου Ρόκκου στην Σπλάντζια θα γίνουν τα εγκαίνια έκθεσης του με τίτλο «Fragments».
Διάρκεια έκθεσης: 2 - 9 Νοεμβρίου
Ώρες επίσκεψης: Καθημερινά 18:30 - 21:30
Συνδιοργάνωση: Λέσχη Φωτογραφίας και Κινηματογράφου Χανίων, 28η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, ΚΕ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων.
Η Είσοδος και στις δύο εκδηλώσεις είναι ελεύθερη.
Οι φωτογραφίες που παρουσιάζονται σε αυτή την έκθεση εντάσσονται στο ευρύτερο πλαίσιο έργων του Κωστή Αντωνιάδη που από το 1985 παρουσιάζει με τον τίτλο Χρησιμοποιημένες Φωτογραφίες. Θραύσματα εικόνων της πόλης, εικονικές προτομές ηρώων, τοπία που μοιάζουν με άλλα τοπία, μυστικές συλλογές, διερευνούν τη σχέση της φωτογραφίας με τη μνήμη, την πραγματικότητα και το φανταστικό. Ο Κωστής Αντωνιάδης προσκαλεί ετερόκλητα στοιχεία και μορφές σε νέες συνάφειες, επιβεβαιώνοντας ότι κάθε εικόνα αποτελεί τον τελευταίο απόγονο μιας γενιάς εικόνων. Κοιτάζοντάς την, υποστηρίζει, βλέπουμε την «τελευταία πάντοτε επίστρωση, μια επιδερμίδα που ανάμεσα από τους πόρους της και τις ρωγμές της μπορούμε να διακρίνουμε την ανατομία του σώματος των εικόνων». Από την αρχή άλλωστε το έργο του συνόδευε η προειδοποίηση (ή ομολογία) πως «οποιαδήποτε ομοιότητα με την πραγματικότητα ή άλλες εικόνες είναι αναπόφευκτη».
Η ενότητα Συλλογή (2012) έχει σχηματισθεί από γυάλινες πλάκες στις οποίες αφού έχει αφαιρεθεί το θέμα, έχουν εντεθεί πόζες και πορτραίτα νέων. Οι ενθέσεις γίνονται πάλι σε ένα πλαίσιο χρησιμοποιημένο, εκκενωμένο από κάθε πληροφορία εκτός από τα επίκτητα ίχνη του χρόνου. Ποια εμμονή οδηγεί τη συγκρότηση μιας (φανταστικής) συλλογής; Ποια αόρατα νήματα πλέκουν εδώ αφηγήσεις ανάμεσα σε πρόσωπα, αρχεία, εποχές η προσεκτική ανασκαφή των οποίων παραπέμπεται σκοπίμως σε ένα απώτερο μέλλον;
Στην ενότητα Fragments (2014) ασπρόμαυρες διαφάνειες, τοποθετημένες σε μακρόστενες σανίδες, ανακαλούν τις δοκιμαστικές λωρίδες χαρτιού κατά την εκτύπωση των φωτογραφιών στο σκοτεινό θάλαμο. Τα αυθαίρετα τεμαχισμένα πορτρέτα ενσωματωμένα στο ξύλινο υπόστρωμα αυτονομούνται ως εικόνες προτείνοντας νέες αφηγήσεις.
O Kωστής Aντωνιάδης γεννήθηκε στην Aθήνα το 1949. Διδάσκει φωτογραφία και κριτική θεωρία στο τμήμα Φωτογραφίας και Oπτικοακουστικών Τεχνών του ΤΕΙ Αθήνας. Eίναι ιδρυτικό μέλος του Φωτογραφικού Kέντρου Aθηνών και από το 1979 έχει οργανώσει και παρουσιάσει πολυάριθμες εκθέσεις φωτογραφίας ελλήνων και ξένων φωτογράφων στην Eλλάδα και σε διεθνή φεστιβάλ στο εξωτερικό. Φωτογραφίες του έχουν παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις. Διετέλεσε διευθυντής του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (2003-2005) και από το 2006 εργάζεται ως ανεξάρτητος επιμελητής εκθέσεων. Θεωρητικά και κριτικά κείμενά του δημοσιεύονται από το 1979 σε εικαστικά και φωτογραφικά περιοδικά. Από το 2012 είναι διευθυντής και επιμελητής της διαδικτυακής φωτογραφικής γκαλερί Ariadne.